Een logo is de meest uitgepuurde visuele afspiegeling van uw bedrijf. Het komt erop aan dat het logo in één oogopslag duidelijk maakt wat je doet, hoe je dat doet en voor wie. Uiteraard moet je dit niet letterlijk opnemen: een auto-logo moet geen auto bevatten.
Een goed logo is meer dan een mooi prentje. Het zorgt voor herkenning en draagt bij tot de naambekendheid en identiteit. Onthou, dat wat je zelf mooi vindt, niet per definitie het goede logo is. Gaat het je klanten aanspreken? Is het functioneel? Stem je logo af op je doelgroep, zorg ervoor dat de boodschap duidelijk is en onderscheid je van de concurrentie. Zorg ervoor dat het logo origineel is. Be creative en maak zo het onderscheid! Saai is een dooddoener voor een logo: bvb. een wereldbol in het logo, om het internationale karakter te accentueren, komt afgezaagd over. Laat je niet verleiden door goedkope computer-effecten.
Een goed logo ontstaat meestal uit een goed idee. Maar ook de typografie, het kleurgebruik, de uitstraling en de techniek spelen een belangrijke rol. In deze opleiding is het logo ontwerp gebaseerd op de goddelijke verhoudingen tussen figuren zoals de cirkel en het vierkant.
Dit is een online opleiding. Liever in ons opleidingsbureau?
Deze opleiding eindigt met een eindopdracht. We dagen je uit om alle inhoud te verwerken in het resultaat van deze opdracht. Wie feedback wil van de docent, stuurt deze opdracht door.
Wanneer je je inschrijft voor deze opleiding, krijgt je toegang tot het digitale lesmateriaal. Wil je ook de cursus in handen? Dat kan! We verzenden hem per post.
Vanuit Gent werken we reeds tal van jaren aan merken in binnenland en buitenland (studiobrandwerk.eu). Dit platform is ontstaan uit een ambitie voor stagiairs bij Studio brandwerk. Vanuit dat succes hebben we het platform openbaar gemaakt.